Thursday, May 28, 2009

hospital kerajaan

emmm.....bkn la kata hspital kerjaan ni semuanya x bgs. bg org yg kurang berkemampuan, ia dah cukup bgs la....

aku gi check coz tekak, telinga, mata n kepala aku sblh knn skit sangt. gi ar tunggu dr kol 9.30-11.30, so dah puas tunggu, maka aku berjumpa la dngn doktor ni.... aku pon ckp la pe skit aku kan. yg peliknya, dia x check langsung, even aku dah bg tau yg aku rs urat kat tmpt yg skit tu agak bngkak.... nak tau pe dia kata bila aku bg tau yg telinga aku sakit? emm...dia kata, "u punya telinga x kuar nanah lagi, n x de pape kuar air dr telinga, so ia masih ok..."
aku dngr tu, tmbh sakit, tapi bukan sakit telinga tapi sakit hati!!!!

emmm...agaknya, doktor2 di hospital kerjaan ni nak tunggu teruk baru nak dibagi rawatan kot....
bkn ke penyakit ni, lbh baik dicegah daripda dirawat...?

x spatutnya jd sedemikian rupa, kalo yg kene tu org2 tua n kurang upaya mcm mn? n yg btol2 sakit.... susah kan...bila dah teruk baru nak dirawat...tebuk sana, tebuk sini, pas tu kata, knapa lmbt hntr hospital...

bnyk kenangn aku kat hospital tu, aku tngk mcm mn cuainya staf2 kat sana....sambil lewa. sakit hati sangt2....walaubagaimanapn, tetap ada staf2 yg bgus...tu x dinafikan...btol la, kdng2 aku kecian gak kat doktor2 ni, penat....tapi dah itu pilihan dia kan.

aku hrp, bkl2 doktor x wat mcm ni, n aku hrp x dak sapa gi dpt cam aku.
emmm...no komen la, ingt blk, sakit hati pon ada.

pas ni, kalo dibagi pilihan, mngkin aku akan gi private hospital or klinik....n x mustahil gak aku akan berada kat hospital kerajaan.

penyakit aku????emmm mcm tu gak la.....kurang 0.0001% ja. :-(

No comments:

Post a Comment